Cultuurpodium Online

CultuurpodiumOnline is een online magazine over podiumkunsten binnen en buiten de muren van theaters en concertzalen. We schrijven over alles wat er op de podia te doen is op het gebied van theater, muziek, dans, musical, jazz, opera, festivals, klassieke muziek en nog veel meer.
In de rubriek Even voorstellen maakt u kennis met een aantal van onze medewerkers.

In ons tag overzicht
is te zien welke onderwerpen u op onze site kunt vinden.

Accreditatie namens CultuurpodiumOnline wordt alleen aangevraagd door de coördinatoren wiens naam vermeld wordt in het colofon. Krijgt u accreditatieaanvragen binnen van anderen namens CultuurpodiumOnline, checkt u dan aub even via het algemene mailadres of dat wel klopt.

Specials

Festival aan de Werf
Holland Festival
Artikelen over Oerol Impressies van Oerol
Geluiden van Oerol
Onze speciale Oerolpagina
De Parade
Lowlands

Onderwerpen

Actie
Algemeen
Cabaret
CD en DVD
Circus en show
Dans
Festival
Jazz
Jeugd
Klassieke muziek
Locatietheater
Multimedia
Musical
Muziek
Nieuws
Opera en operette
Pop en rock
Straattheater
Toneel
Verwacht
Wereldmuziek

Cultuur op TV

Opium
Vrije Geluiden

Alle bloggers

Blog Aart Schutte
Blog Cornee Hordijk
Blog David Geysen
Blog Dorien Haan
Blog Hanneke en Jonas
Blog Joel de Tombe
Blog Karin Lambrechtsen
Blog Marijcke Voorsluijs
Blog Marina Kaptijn
Blog Marle en Clara
Blog Michael Varenkamp
Blog Moniek Poerstamper
Blog Noortje Herlaar
Blog Rembrandt Frerichs
Blog Suzan Seegers
Blog Tamara Schoppert
Blog Thomas Cammaert
Blog Tom Beek
Blog Ton van der Meer
Blog Willliam Spaaij
Blog Yonga Sun

Archieven

Jul 2022 Nov 2019 Sep 2019 Aug 2019 Jul 2019 Jun 2019 Jan 2019 Nov 2018 Sep 2018 Aug 2018 Jul 2018 Jun 2018 Apr 2018 Dec 2017 Nov 2017 Sep 2017 Aug 2017 Jul 2017 Jun 2017 Apr 2017 Aug 2016 Jul 2016 Jun 2016 Apr 2016 Mrt 2016 Feb 2016 Dec 2015 Nov 2015 Okt 2015 Sep 2015 Aug 2015 Jul 2015 Jun 2015 Mei 2015 Apr 2015 Mrt 2015 Feb 2015 Jan 2015 Dec 2014 Nov 2014 Okt 2014 Sep 2014 Aug 2014 Jul 2014 Jun 2014 Mei 2014 Apr 2014 Mrt 2014 Feb 2014 Jan 2014 Dec 2013 Nov 2013 Okt 2013 Sep 2013 Aug 2013 Jul 2013 Jun 2013 Mei 2013 Apr 2013 Mrt 2013 Feb 2013 Jan 2013 Dec 2012 Nov 2012 Okt 2012 Sep 2012 Aug 2012 Jul 2012 Jun 2012 Mei 2012 Apr 2012 Mrt 2012 Feb 2012 Jan 2012 Dec 2011 Nov 2011 Okt 2011 Sep 2011 Aug 2011 Jul 2011 Jun 2011 Mei 2011 Apr 2011 Mrt 2011 Feb 2011 Jan 2011 Dec 2010 Nov 2010 Okt 2010 Sep 2010 Aug 2010 Jul 2010 Jun 2010 Mei 2010 Apr 2010 Mrt 2010 Feb 2010 Jan 2010 Dec 2009 Nov 2009 Okt 2009 Sep 2009 Aug 2009 Jul 2009 Jun 2009 Mei 2009 Apr 2009 Mrt 2009 Feb 2009 Jan 2009 Dec 2008 Nov 2008 Okt 2008 Sep 2008 Aug 2008 Jul 2008 Jun 2008 Mei 2008 Apr 2008 Mrt 2008 Feb 2008 Jan 2008 Dec 2007 Nov 2007 Okt 2007 Sep 2007 Aug 2007 Jul 2007 Jun 2007 Mei 2007 Apr 2007 Mrt 2007 Feb 2007 Jan 2007 Dec 2006 Nov 2006 Okt 2006 Sep 2006 Aug 2006 Jul 2006 Jun 2006 Mei 2006 Apr 2006 Mrt 2006 Feb 2006 Jan 2006 Dec 2005 Nov 2005 Okt 2005 Sep 2005 Aug 2005 Jul 2005 Jun 2005


Prikbord

Hier op het prikbord kan een flyer van uw voorstelling komen te staan.

Op ons prikbord in de rechterkolom van de voorpagina hebben we plaats voor de flyers van een beperkt aantal voorstellingen en concerten. Wilt u ook een flyer op ons prikbord plaatsen? Stuur uw beeldmateriaal en eventueel ander persmateriaal naar ons algemene mailadres en als (of zodra) er plaats is zullen we uw flyer op het prikbord zetten.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Del.icio.us
  • Digg
  • Google
  • Technorati
  • eKudos
  • Facebook
  • Blogmarks
  • Furl
  • Live
  • NuJIJ
  • Slashdot

Onderwerp: TOM BEEK BLOGT

28 Juli 2009

Ik verheug me (op) 'Big Time'

Dinsdagavond 21 juli is het precies zes maanden geleden dat ik een concert organiseerde in Leiden, waar het allemaal begon. Die dinsdag verlaat ik met een versgebrande blanco cd de masteringstudio van Sander van der Heide, samen met co-producers Udo Pannekeet en Marcel Serierse. De muziek is klaar. Niks meer aan te doen. Dit is het. Ik stap in de auto. De eerste rit over de A1 die me niet lang genoeg kon duren.

Ik luister ‘mijn’ cd helemaal uit. Wat een kado. Bij elk detail glimlach ik, omdat ik weet hoe het ontstond. Ik geniet van alle dingen die in de loop van het proces zijn ontstaan. Van elke ´take´waarvan ik de saxpartij thuis heb ingespeeld, weet ik nog precies wat ik die avond gedaan.

In de geest van Steely Dan (concert in de HMH) en de dood van Michael Jackson stond ik op 26 juni thuis met mijn koptelefoon op ‘True Sparrow’ in te spelen. De wereld was verdrietig, maar het feestelijk humeur dat ik nodig had om de saxsolo met de juiste energie er op te knallen, gaf ik niet meer weg.

Het nummer ´Sweet Liberation´schreef ik op Koninginnedag, de dag waarop ik mijn lieve hond Siem voor het laatst heb gezien. Mijn grote vriend die sindsdien vermist is. Met een lach en een traan vind ik troost in de muziek. En hoe mooi is het dat je zelf een nummer aan haar kunt opdragen? Dan bereik je met je talent het hoogst mogelijke doel: jezelf en de ander te bevrijden en je over te geven.

Bij het koningsnummer van de cd - ‘Send in the clowns’ - onderging ik tijdens het opnemen een soort transformatie. Langzaam bereikte ik mijn doel, de juiste intentie om het nummer aan te kunnen. Ik moest mezelf ‘groot maken’. Dat is te horen. Om dat terug te horen is iets dat me een rijk gevoel geeft. Zo zijn er nog talloze voorbeelden.

Meer dan ooit kan ik er nu ook naar luisteren, zonder mezelf meteen te veroordelen. Ik geniet ervan, aanvaard nu volledig wat er is, inclusief de kleine foutjes. Die laat ik er lekker op staan. Wat die foutjes betreft: dat ben ik ook.

Ik kijk in verwondering terug naar alle spontane bijval, de medewerking en de support die ik heb gekregen: de musici, de technici, fotograaf Hans Reitzema, iedereen heeft veel meer gedaan dan er van hem (m/v) werd verwacht. Het ontroert me. Dit is een bevalling. Het is al bij voorbaat heerlijk om dàt te delen met iedereen die er zijn ziel en zaligheid in heeft gestopt. Ook de vrienden, familie en fans die blij waren met elke seconde muziek, geven me een geweldig dankbaar gevoel. Ik voel me zo bevoorrecht!

Van ‘Still Time’ hoort de luisteraar straks een mooie saxpartij. Alleen ík weet nog hoe ik de eerste twintig, dertig keer heb staan worstelen en vloeken. Wat averechts werkte natuurlijk. Ook schieten flarden me te binnen van het gesprek met gitarist Martijn van Iterson, waarin hij voor mij de knoop doorhakte door een nummer (van Jim Beard) vooral niét te doen. Dat was wijs! Het heeft er allemaal voor gezorgd dat het is geworden wat het nu is. Ik ben echt trots.

Op dit moment werk ik aan de laatste details van de hoes en het boekje van de cd.

Straks is de cd uit. Staan er een paar flinke dozen met cd´s in de gang. En ben ik in mijn hoofd alweer bezig met de volgende. Ja, zo gaat dat. In de tussentijd laat ik  deze muziek natuurlijk aan iedereen horen, die het maar horen wil.

Dit is mijn laatste blog over de cd. Het album ‘Big Time’ gaat volgende week naar de cd-fabriek, en komt eind augustus al uit. Op woensdag 7 oktober is de officiële cd-presentatie in het museum Beelden aan Zee in Den Haag. Hou de de website www.tombeek.nl in de gaten want voor wie de cd voor die tijd al wil kopen is er een Early Bird Actie.

Veel dank aan Mieke Kreunen voor de uitnodiging om hier over mijn cd te schrijven!

www.tombeek.nl 




=================

gravatar for gijs

Hoi Tom,
Ontroerend om je blog te lezen. Dank voor delen van deze intimiteit. Inspirerend. Ben reuze benieuwd naar je nieuwe CD. Je hoort m’n ervaring spoedig.

Groet
Gijs

gijs (E-mail ) (URL) - 11-08-’09 14:30


(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen stellen we je een eenvoudige vraag.

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.